Kauja par 20 cm

Pēc tam, kad bijām konstatējuši savu 20 cm lažu, divas nedēļas pavadījām, konsultējoties ar būvvaldi, pārskatot fasādes, griezumus un kopējos ēkas apjomus. Kaut arī iepriekš Rīgas pilsētas būvvaldi esmu visādi apsaukājis, šajā reizē ļoti novērtēju viņu sniegtās konsultācijas.

Rezultātā nonācām pie sekojoša risinājuma:
(a) samazinām jumta leņķi līdz 33 grādiem un sēdinām kori no 9424 līdz 9050
(b) sēdinām bēniņu pārsegumu no 6400 līdz 6160
(c) sēdinām 2.stāva griestu augstumu no 2700 līdz 2550
(d) otrā stāva ventilācijas caurules, kuras bija paredzētas starp griestiem un bēniņu pārsegumu, izvietojam bēniņu stāvā pažobelē
(c) atsakāmies no jumta izbūvēm (aprakstītas šeit) bēniņu stāvā un atgriežamies divslīpu jumta ar velux tipa logiem; izņēmums – dekoratīvs “deguns”, lai akcentētu parādes durvju vertikālo asi
(d) lai nebūtu jāveic saskaņošana ar kaimiņu, sēdinām garāžas apjoma kori no 6560 uz 4778 un pamainām jumta leņķi

Griezums PIRMS

screen-shot-2016-12-13-at-00-41-44

Griezums PĒC

screen-shot-2016-12-13-at-00-42-28

Samazinoties bēniņu stāva augstumam, sapratu, ka par pilvērtīgām dzīvojamajām telpām tur runas vairs nevar būt, un, ja tā, tad nav jēgas tērēt naudu izbūvēm. Bēniņu stāvu pārpozicionēju par noliktavas un rotaļu telpām, kuras pie vajadzības var izmantot arī gulēšanai un gāju vienkāršo ceļu ar jumta logiem. Jāsaka paldies būvniekam, kurš aicināja vēlreiz pārdomāt investīcijas lietderīgumu.

Salīdzinājumam abi garāžas jumta varianti

līdzšinējais

screen-shot-2016-12-13-at-00-50-21

pašreizējais

screen-shot-2016-12-13-at-00-49-54

Jāsaka, ka par garāžas jumta izmaiņām jūtos iepriecināts. Kaut arī lauztā līnija man jau kopš sākta gala nekačāja, ļāvos kundzes un arhitekta pierunāšanai. Manuprāt, šādi ir labāk.

Kopskats būs šāds

2

9

4

Šis laiks patiešām bija nomācošs. Pirmkārt, nav forši apstāties tad, kad viss raiti iet uz priekšu. Otrkārt, garāžas gala siena jau bija uzmūrēta, un daļu gatavā mūra nācās grauzt nost. Treškārt, ir grūti pieņemt faktu, ka arī citi drīkst kļūdīties. Ceturtkārt, laiks spiež. Piektkārt, sniegs ir, jumta nav. Un tā tālāk un tā joprojām.

Šķendēties un vaimanāt nav manā dabā, tāpēc paņēmu darbu uz mājām un atsvaidzināju vadītprasmes beisiku – rūpju loks viemēr ir lielāks nekā ietekmes loks. Vienmēr. Attiecīgi, nav jēgas tērēt laiku uz to, lai par kaut ko raizētos, un ir jāvelta sava enerģija tām lietām, kas ir manā ietekmes lokā. Tad nu mēs sākām studēt plānojumus un meklēt iespējas tos uzlabot. Par sekmēm nākamajā ierakstā.

Advertisements

5 domas par “Kauja par 20 cm”

  1. Vai kadastrālās uzmērīšanas lietas sagatavošanai tika veikts arī kāds augstuma uzmērījums, respektīvi vai esi pārliecināts, ka tas kas ir uzbūvēts ir uzbūvēts pēc projektētās absolūtās augstuma atzīmes? Jo kļūdīties var arī būvnieks un uzbūvēt ar 0 augstāku par projektēto, kam var būt nozīme, ja esi tik tuvu pieļaujamajam. Man tā gadījās – būvnieks izbūvēja pamatus 10cm par augstu un man nācās meklēt kur šos 10cm dabūt atpakaļ un skrupulozi sekot tam, lai augstumi netiktu pārsniegti.

    Like

  2. Kadastrālās uzmērīšanas laikā Zemes dienests mērīja tikai horizontālās dimensijas, taču augstumam sekojam līdzi paši. Tiklīdz uzmūrēja pirmās bloku rindas, tā katrā telpā vismaz 3-4 vietās iedzina un nokrāsoja grīdas līmeņa marķierus.

    Like

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

w

Connecting to %s